Petre Velicu nu a mai avut niciodată parte de o aşa deschidere de licitaţie! Pictorul care a tot făcut duplexul Paris-Bucureşti în ultimii ani a reuşit să îşi plaseze lucrări mai mult sau mai puţin elaborate prin consignaţii, galerii mai mult sau mai puţin celebre, colecţionari, negustori cu idei năstruşnice, licitaţii cu sau fără promovare.
Despre ce făcea pictorul la Paris ştim prea puţin... Dar acum, cu "Evul Mediu" a deschis spectaculos o licitaţie Goldart. O pânză din 1989, atunci când artistul îşi construia universul metaforic, butaforic, mistic... Un cadru pătrat cu o imagistică în care personajele concurează culorile, iar paleta cromatică îngroaşă tuşa postmodernă... O structură compusă pe detalii anatomice, fragmente de trupuri, suprapuneri de păcate trupeşti şi vulnerabilităţi ale făpturii... "Evul Mediu" copleşitor prin lucruri nespuse şi fapte nemărturisite... Velicu (re)devine un pictor mare, îi joacă pe colecţionarii cu nas fin, atrage prin teribilism şi rigoare. A trecut peste toate estimările şi toate preţurile: 1.200 euro pentru "Evul Mediu", plux taxe. I-a urmat colegul şi prietenul, cel cu care împarte atelierul când mai lucrează prin Bucureşti, Ştefan Pelmuş. El însuşi un campion al licitaţiilor, artist care îşi creşte permanent colecţia imagistică, care se antrenează în fabulatoriu şi a cărui aventură în faţa şevaletului este foarte prolifică, Pelmuş a adunat o sumă de succese şi rateuri la licitaţii, ceea ce înseamnă că pe această linie consumatorii de artă i-au cam ratat uneori sensibilitatea. Pelmuş este nepotul marelui artist Ilie Pavel, pierdut în istorie, dar nu şi în mintea şi inima colegilor de breaslă. Există în expoziţia gigant dedicată artelor din anii 50-90 şi încă aşteaptă prima vânzare liberă şi la casele de licitaţii. În licitaţii nu există nici Andrei Cădere, recunoscut în lume drept unul dintre fondatorii artei conceptu