După Grecia, Singapore, Columbia şi Malaezia, grupul de retail Carrefour, al doilea ca marime la nivel mondial, care este prezent şi pe piaţa din România, ar putea ieşi, în această toamnă, şi din Indonezia, Turcia, de ce nu şi România, scriu jurnaliştii de la revista franceză LSA, specializată în retail.
Sunt 85% şanse ca Haci Omer Sabanci Holding SA, partenerul din Turcia al francezilor, să cumpere partea de 58% pe care Carrefour o deţine în lanţul de magazine locale, anunţau analiştii de la Erste Group Bank AG încă de la sfârşitul lui octombrie, citaţi de Bloomberg.
“Nu este sigur că grupul Carrefour va rămâne pe toate pieţele pe care mai este prezent. Ba chiar unele exituri sunt previzibile: Indonezia, Turcia, de ce nu şi România”, comentează jurnaliştii francezi intr-un articol despre motivele ieşirii gigantului francez Carrefour de pe mai multe pieţe. Explicaţia lor: „Carrefour are nevoie disperată de bani”.
Citeşte şi: BRICOSTORE PLEACĂ DIN UNGARIA
De altfel, în cadrul conferinţei în care grupul şi-a anunţat rezultatele financiare, CEO-ul grupului a făcut public un planul de restructurare al businessului Carrefour. Pe lista unde Carrefour îşi va "ajusta poziţia" sunt şi Polonia, Turcia şi Indonezia.
La polul opus, Georges Plassat a spus că pieţele puternice şi importante pentru grup sunt, mai ales, Brazilia şi China. Iar cashul obţinut în urma vînyării operaţiunilor de pe aceste pieţe ar mai reduce din datoriile companiei şi ar permite dezvoltarea hipermarketurilor din pieţele principale ale Carrefour: Franţa şi Europa Occidentală.
În zece ani, Carrefour a plecat din 13 ţări, conform analizei LSA. Mai mult, în ultimii 50 ani, Carrefour a intrat în 50 de ţări, (51 dacă se ia în calcul şi India, unde francezii sunt prezenţi doar cu formatul cash&carry), dar a şi ieşit din 20, notează aceeaş