La 21 noiembrie se deschide noua ediţie a Târgului de Carte Gaudeamus. Nimeni mai potrivit să vorbească despre acest eveniment decât Vladimir Epstein, directorul executiv al Târgului. Născut la Cernăuţi în 1949, absolvent al Facultăţii de Filosofie, apoi al Academiei de Studii Economice - marketing publicitar -, Epstein are o experienţă managerială de circa 27 ani în iniţierea, proiectarea, dezvoltarea şi promovarea unor evenimente naţionale sau internaţionale de tip: conferinţe, expoziţii, seminarii, lansări, conferinţe de presă. Lucrează la Radio România din 1993, este profesor asociat la catedra de Comunicare ;i Relaţii Publice a Facultăţii de Litere de la Universitatea Bucureşti. Din 1994 se ocupă, ca director executiv, de Târgul de Carte Gaudeamus.
-Domnule Vladimir Epstein, de câţiva ani, în preajma marii manifestări culturale de la Romexpo, ne întâlnim şi avem un dialog. Târgul Internaţional Gaudeamus - Carte de învăţătură 2012 se va desfăşura săptămâna viitoare, între 21 şi 25 noiembrie. Înainte de toate, ce aduce nou această a 19-a ediţie, în primul rând în cifre?
- Înainte de cifre, înainte de toate, cel mai spectaculos mi se pare faptul că această a nouăsprezecea ediţie se întâmplă. Că peste 400 de participanţi au găsit resursele pentru a onora invitaţia deja tradiţională a Radio România de întâlnire cu publicul cititor, la sfârşit de noiembrie. Că, deşi sabia lui Damocles îi ameninţă pe mulţi dintre ei, sub forma creditelor bancare, insolvenţei sau chiar a falimentului, perseverează în zona culturii scrise. Stau dovadă cele peste 600 de evenimente (anunţate până acum, dar lista e încă deschisă) pe care le interpretez ca pe un gest de miraculoasă rezistenţă în această perioadă dificilă. Este o investiţie care ne onorează, dar ne şi obligă să creăm un eveniment de calitate, la standarde corecte.
Noutăţile ediţiei stau sub semnul mu