România abia are 500 de km de autostradă, dar se poate mândri că este în rândul ţărilor europene care au un consiliu care să coordoneze "sistemele de transport inteligente".
Înfiinţat prin Ordonanţa Guvernului nr. 7/2012, Consiliul de Coordonare pentru sisteme de transport inteligente a fost organizat pentru că aşa ne-a cerut Uniunea Europeană. În cursul zilei de ieri, pe site-ul ministerului tranporturilor au apărut şi atribuţiile acestui Consiliu.
Mai jos, cităm din textul de motivare:
"Sistemele de transport inteligente (STI) sunt aplicaţii avansate care vizează să ofere servicii inovatoare privind modurile de transport şi gestionarea traficului şi să permită diferiţilor utilizatori să fie mai bine informaţi şi să utilizeze reţelele de transport într-un mod mai sigur, mai coordonat şi mai „inteligent”, fără a fi dotate cu inteligenţă propriu-zisă".
STI combină telecomunicaţiile, electronica şi tehnologia informaţiei cu ingineria în domeniul transporturilor, în vederea planificării, proiectării, operării, întreţinerii şi gestionării sistemelor de transport. Aplicarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor în sectorul transportului rutier şi la interfeţele acestuia cu alte moduri de transport va avea o contribuţie semnificativă la îmbunătătirea performanţei de mediu, a eficienţei, inclusiv a eficienţei energetice, a siguranţei şi securităţii transportului rutier, inclusiv a transportului de mărfuri periculoase, precum şi a securităţii publice şi a mobilităţii pasagerilor şi mărfurilor, asigurând în acelaşi timp funcţionarea pieţei interne, precum şi creşterea nivelului competitivităţii şi al ocupării forţei de muncă. Astfel de aplicaţii nu ar trebui să aducă atingere aspectelor legate de securitatea naţională sau care sunt necesare din punct de vedere al apărării.
Ordonanţa Guvernului nr. 7/2012 privind implementarea sistemelor d