Reduceri fictive şi scumpiri în loc de ieftiniri au fost câteva probleme cu care s-au confruntat clienţii care s-au sculat anul trecut cu noaptea în cap pentru a profita de reduceri
Vineri, 23 noiembrie, de Black Friday, magazinele anunţă reduceri spectaculoase pentru produse, de până la 80%. Preluând moda din Statele Unite, acestea vor începe vânzările încă de la miezul nopţii sau cinci dimineaţa.
Anul trecut, pe bloguri au apărut însă mai multe critici la adresa comercianţilor. Reduceri minuscule sau chiar fictive, scumpiri accelerate cu câteva zile înainte de Black Friday, ca să fie loc de „discounturi”, mai apoi, site-uri blocate şi comenzi neonorate din cauza stocului redus, sunt în topul criticilor aduse de clienţi.
Românii nu mai cumpără frigidere şi electrocasnice şi preferă să îşi ia mobile
Cumpărători nemulţumiţi
Cele mai multe obiecţii au venit din partea clienţilor care au „prostul obicei”, pentru comercianţi, de a urmări istoricul preţurilor. Marile reduceri, de 50 - 60%, anunţate anul trecut, au fost aplicate de regulă doar la obiecte ieftine precum mouse, cameră web sau la produse ceva mai scumpe, dar cu mărci obscure. De pe blogul politicata.wordpress. com aflăm că „chestiile quality” au avut pe site-ul unora dintre comercianţi reduceri de maxim 10%.
O altă experienţă au fost discounturile fictive. Arhi scrie pe www.arhiblog.ro că, intrând pe site-urile unuia din comercianţii online, care promova o maşină de spălat vase cu reducere de 10%, a descoperit că preţul era de fapt neschimbat faţă de zilele anterioare. Iar de pe cioburi. blogspot.ro, aflăm că unul dintre comercianţi ar fi practicat, înainte de ziua de reduceri, scumpiri accelerate la produse, tocmai pentru a avea de unde să ofere „discount”. Aşa se face că, deşi un produs era promovat cu reducere de 10%, era de fapt mai scump decât cu doar câteva zile în urmă. De