Dinamic și plin de emoție, noul model Mercedes-Benz are atuuri suficiente pentru a se bate de la egal la egal cu rivalii direcți din segmentul premium. O bătălie în care fiecare detaliu contează.
Toți cei care știu cum arăta până acum Clasa A de la Mercedes-Benz trebuie să treacă printr-o ședință de ștergere a memoriei. Dacă nu vor să aibă un adevărat șoc la vederea actualei generații, care a păstrat de la vechiul model doar numele. Spațios pentru dimensiunea sa, dar monoton și fără pic de emoție, vechiul A Klasse a trecut printr-o uimitoare metamorfoză devenind, din 2012, un sportiv plin de dinamism și sex-appeal.
E drept că designul exterior a fost catalogat de unii privitori drept o încercare a specialiștilor de la Mercedes-Benz de a-și justifica salariile sau, mai exact, că aceștia au primit câte un bonus pentru fiecare linie adăugată caroseriei. Cert este că noua Clasă A este brăzdată de la un capăt la celălalt de elemente arhitecturale care subliniază individualismul și forța unui vehicul care are drept scop cucerirea unui subsegment dominat autoritar până acum de BMW Seria 1 și Audi A3.
Motivele acestei schimbări radicale a modelului sunt mai mult decât evidente. Dacă luăm ca etalon doar piața europeană a anului trecut, Mercedes-Benz Clasa A a fost preferat de numai 87.981 de persoane, în timp ce BMW Seria 1 a atras 135.087 clienți, iar Audi A3, cu toate variantele sale, aproape 148.400. Și cum Mercedes-Benz nu avea un contracandidat serios pentru aceste două vehicule ale concurenței, iar planurile de viitor ale companiei includ depășirea rivalilor, modificarea radicală a celui mai mic model din gamă a devenit nu doar necesară, ci chiar obligatorie.
Prin urmare, dacă logica transformării Clasei A dintr-un model mic, spațios și versatil, destinat traficului urban, într-un hatchback cu un aspect modern și sportiv est