Kia atacă frontal şi clasa medie. Noul model oferă un design nemţesc – periclitat de câteva înflorituri orientale –, o puzderie de dotări şi un comportament rutier acceptabil.
Kia Optima, o belină coreeană cu aspect teuton
Sursa: KIA
Când şeful suprem al grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, a recunoscut public, la începutul acestei săptămâni, că regretă plecarea unui subordonat, ştirea a făcut rapid înconjurul lumii. Dintr-un motiv cât se poate de simplu.
Austriacul septuagenar, căruia i s-a acordat distincţia oficială de cel mai important manager auto al secolului trecut, şi-a făcut un adevărat renume și prin din uşurinţa cu care s-a descotorosit de-a lungul timpului de prea mulți colaboratori, indiferent de poziţia pe care o ocupau aceștia în ierarhia companiei. Bineînţeles, fără regrete.
Noul Subaru Forester, un SUV care nu și-a propus să câștige concursuri de frumusețe
Cel după care „plânge” acum Piech este Peter Schreyer, directorul de design al mărcii coreene Kia, fostul şef de design Audi.
Neamţul Schreyer a reuşit, în mai puţin de un deceniu, să schimbe complet imaginea producătorului asiatic. În bine, desigur. Maşinile Kia au acum o identitate proprie şi încă una dintre cele mai reuşite din întreaga industrie.
Noua generaţie a modelului de clasă medie Optima, pe care am testat-o, în premieră, pe drumurile din România, este un exemplu grăitor în acest sens.
Linia generală a maşinii este o adevărată izbândă estetică. Pe lângă Optima, Passatul – etalonul acestui segment – pare o berlină aproape banală. La nivel de detalii însă, modelul coreean păcătuieşte printr-o serie de brizbrizuri strălucitoare (la interior, dar şi la exterior), de care ar fi putut lesne să se dispenseze. Dacia va produce, la Mioveni, Sandero cu volan pe dreapta pentru Marea Britanie
Deocamdată, Kia oferă o singură motorizar