Există o industrie în care banii înseamnă timp (nu invers!). În acest an, ora exactă este dată în România de 10% mai puţine ceasuri de lux vândute decât în 2011.
"Pssst... Don‘şoară, nu vrei un Chopard? Ţi-l dau cu 400 de parai", spune vânzătorul, întinzând un ceas Chopard Happy Sport. Doi paşi mai încolo preţul scade la 200 de lei. Scena, care e autentică, s-a întâmplat pe Calea Victoriei, chiar vizavi de magazinul Micri Gold, unul din distribuitorii de ceasuri de lux din România.
Vânzătorul care atrage atenţia trecătorilor cu un „pssst’“ cere, în final, 200 de lei pentru aceeaşi marcă de ceasuri pe care Micri Gold o vinde cu peste 90.000 de lei. O astfel de întâmplare îi nelinişteşte dar, paradoxal, îi şi linişteşte oarecum pe comercianţii autorizaţi de ceasuri de lux. „Cine vrea un ceas original ştie ca aşa ceva nu se găseşte decât într-un magazin autorizat (...) nu-ţi cumperi un Chopard sau un Bvlgari de pe stradă“, comentează scena Andreea Ioniţă Loukas, directorul general al Micri Gold.
Acesta este şi motivul pentru care mărcile pe care ea le distribuie prin cele două magazine Micri Gold nu au de suferit din cauza comerţului cu contrafaceri. (În România, falsurile înghit 30%-40% din comerţul cu ceasuri). Nu trece an fără „o creştere cât de mică“ pe acest segment - ceasurile aduc, acum, 30%-40% din veniturile de aproximativ 2,7 milioane de euro ale Micri Gold, firma care a deschis primul magazin privat cu bijuterii de lux din ţară (în 1991). Pe viitor însă, „dorim să existe un echilibru între ceasuri şi bijuterii“, continuă Ioniţă.
Cele mai căutate modele sunt în gama de preț de până la 8.000 de euro, dar cele mai scumpe ceasuri pe care le-a vândut Micri Gold, în acest an, sunt două De Grisogono Uno DFS17 (aur galben, încrustat cu diamante), de aproape 50.000 de euro fiecare. Achiziţii