Nu acceptă ca odraselele lor să învețe împreună cu elevii cu handicap, pentru că se tem că aceștia vor fi marcați de dizabilităţile colegilor. Este vorba despre părinții care se opun educației incluzive.
O declaraţie în acest sens a făcut psihologul asociaţiei obşteşti „Femeia şi copilul, protecţie şi sprijin", Victoria Secu, pentru Info-Prim Neo.
Grădiniţa „Spicuşor" din Criuleni este cu practici incluzive, unde învaţă 30 de copii cu dizabilităţi. În Grădiniţa nr. 12 din Orhei, la fel, au fost implementate practici incluzive, aici sunt educaţi 48 de copii cu dizabilităţi.
În anul curent şi în anul viitor vor fi implementate practici incluzive încă în 2 grădiniţe. La Edineţ, în Grădiniţa nr. 2 vor fi primiţi 65 de copii, iar în Grădiniţa nr. 1 din Leova vor avea acces 35 de copii cu dizabilităţi. Aceste 4 grădiniţe fac parte dintr-un proiect de pilotare, pentru 4 ani, în cadrul căruia se va observa dacă este bun acest model de incluziune sau dacă trebuie încercat altul, notează sursa citată.
„Am reuşit formarea cadrelor didactice, să discutăm cu părinţii, să-i sensibilizăm în problemele legate de copiii cu dizabilităţi", a spus psihologul şi coordonatorul de proiect, Victoria Secu.
Copiii sunt flexibili, se acceptă ușor unii pe alţii, spune psihologul. „Mai multe probleme există în atitudinea părinţilor şi a cadrelor didactice, care se tem că nu vor face faţă exigenţelor", a spus Victoria Secu.
Proiectul de dezvoltare a practicilor incluzive în grădiniţele din ţară a fost sprijinit financiar de către Delegaţia UE în Moldova, Agenţia de dezvoltare din Cehia, de fundaţiile SOIR Moldova şi Soros Moldova. De asemenea, mai multe instituţii de educaţie incluzivă sunt patronate de către ONG-uri din ţară. Procesul de pilotare a educaţiei incluzive se realizează în cadrul a 49 instituţii din 20 regiuni. În anul de studii 2011-2012 circ