În zilele de 6-8 noiembrie, o comisie din partea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor (CONAS) a evaluat, conform standardelor aprobate, spitalul din Aleşd, în vederea obţinerii certificatului de acreditare. Comisia a fost alcătuită din 2 reprezentanţi ai CONAS şi 4 evaluatori independenţi. Evaluarea a însemnat răspunsul la 2.500 criterii cuprinzând toate domeniile de activitate de la cel medical la cel administrativ- gospodăresc.
Spre bucuria întregului colectiv al spitalului şi în special al managerului Ioan Todoca, "creierul" acestor realizări, 98,5% din criterii au fost realizate şi confirmate în raportul intermediar întocmit de comisie, ce va sta la baza raportului final al CONAS, care urmează să însoţească certificatul de acreditare. Spre lauda şi mândria autorităţilor locale, care au sprijinit financiar parte din realizări, Spitalul din Aleşd este prima instituţie spitalicească din sistemul public din Bihor, care obţine acreditarea pe timp de 5 ani. Care sunt beneficiile acestei acreditări, ne-a mărturisit domnul Ioan Todoca, managerul spitalului. În primul rând, un spital fără acreditare nu poate funcţiona, CAS-ul nu încheie contracte cu acesta. Apoi, acreditarea sporeşte credibilitatea şi profesionalismul celor care realizează actul medical, dând un gir de competenţă, precum şi existenţa unor condiţii bune de cazare şi hrană, pentru bolnavi. Dar nu în ultimul rând, aportul la servicii medicale de calitate ce vor duce la îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei din Aleşd şi zona arondată. Despre proiectul "Reabilitare, modernizare, ambulatoriu spital", Ioan Todoca ne-a informat că se află în faza de finalizare, urmând ca, până în luna martie 2013, când este data de încheiere a proiectului, firma câştigătoare a licitaţiei să monteze aparatura stabilită în proiect. În perspectiva anului viitor, se aşteaptă aprobarea şi includerea la fina