Priviți cu atenție înregistrarea de mai jos. Durează doar un minut și 11 secunde.
Bun. Pornind de la premisa că ați văzut secvențele de mai sus, o să vă rog să încercați să răspundeți la întrebarea: ”câte probleme ați identificat într-o înregistrare aparent banală, de doar un minut și 11 secunde?”.
Dacă nu ați putut citi mesajul de pe mesh, îl puteți vedea mai jos. Și acum amănuntele ”de ajutor” pentru a putea răspunde corect la întrebare. Meshul este o creație publicitară voluntară a agenției Papaya pentru promovarea petiției adresate Guvernului Ponta, prin care se solicită asumarea unei poziții publice a statului român cu privire la proiectele miniere de explorare și exploatare a aurului și argintului din România (Roșia Montană, Certej și altele). Petiția o puteți citi (și semna, dacă sunteți de acord cu textul ei) aici.
Pentru amplasarea acestui mesh, agenția a întreprins toate demersurile oficiale necesare. Cu toate acestea, la doar o zi după amplasare, o echipă de alpiniști utilitari, sub stricta supraveghere a unui echipaj de Poliție și a reprezentantului Inspectoratului în Construcții, Sector 3 București, doamna Dorina Iordache, a demontat panoul stradal pe care se găsea mesh-ul. Motivele care au dus la îndepărtarea panoului nu au fost comunicate în scris nici realizatorilor mesh-ului și nici companiei care a instalat panoul. Conform d-nei Iordache, decizia demontării ar fi aparținut primarului.
Mesh-ul a fost montat pe 15 noiembrie și a fost îndepărtat pe 16 noiembrie. În aceeași zi, Asociația Alburnus Maior a emis un comunicat de presă prin care reclamă caracterul abuziv al acțiunii reprezentanților autorității. Exceptând money.ro nu am văzut (cel puțin pe edițiile online) ca vreo altă instituție media din mainstream să fi prezentat subiectul. Să nu fi fost de interes?
***
Bun, și acum să recapitulăm, pentru a afla ră