* Interviu cu domnul Viorel Ungurian, director general al Millefiori România
Reporter: Stimate domnule director general, cum a evoluat activitatea companiei în acest an, comparativ cu anul precedent?
Viorel Ungurian: În acest an, compania Millefiori România s-a menţinut, în ce priveşte exporturile, pe linia din 2011, iar pe intern, pe lângă activitatea susţinută de distribuţie, am deschis trei magazine noi: în Palas Iaşi, City Park Mall Constanţa şi Bega Timişoara.
Reporter: În ce mod a fost afectată activitatea Millefiori de criza economică?
Viorel Ungurian: Activitatea firmei noastre a fost afectată, în principal, prin creşterea preţurilor la materia prima: sticlă, aur, argint şi a majorităţii componentelor ce se regăsesc în cadrul bijuteriilor noastre.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru traversarea acestei perioa-de dificile?
Viorel Ungurian: Am redus cos-turile prin diminuarea, în special, a cheltuielilor. Am micşorat, de asemenea, consumurile din procesul de producţie, acolo unde s-a putut, fără să afectăm calitatea sau frumuseţea produsului. Am avut o politică de a menţine activitatea susţinută a vânzării prin distribuţie către magazinele partenere şi magazinele proprii.
Reporter: Cum caracterizaţi piaţa pe care activaţi?
Viorel Ungurian: Acţionăm pe o piaţă destul de dificilă în această perioadă. Competitorii există, dar, prin frumuseţea, diversitatea şi calitatea produselor noastre, precum şi a frecvenţei ieşirii pe piaţă cu noutăţi, ne impunem din ce în ce mai mult. Cea mai mare lipsă a pieţei este, bineînţeles, puterea scăzută de cumpărare. Evoluţia o vom vedea, în funcţie de diferiţi parametri economici şi politici de la nivel naţional şi internaţional.
Reporter: Ce capacitate de producţie are Millefiori?
Viorel Ungurian: Millefiori are peste 100 de muncitori direct productivi, la care se a