Angajatorii au început să-şi dea seama că pierd mai mult dacă taie din costurile de instruire ale angajaţilor şi au transformat "cheltuielile" cu trainingul în "investiţii", după ce în primul an de criză au tăiat la sânge bugetele de programe de educaţie pentru angajaţi.
Astfel, în ultimii doi ani, companiile au contractat cu circa 32% mai multe programe de training extern, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă şi audit PwC, pe baza datelor financiare a 84 de companii din opt sectoare de activitate. În anul 2011 ponderea programelor de dezvoltare furnizate de firmele de training a crescut până la 37%, date care, potrivit autorilor studiului, pot fi extrapolate şi la anul în curs, având în vedere că anul financiar 2011-2012 nu s-a încheiat încă pentru unele companii.
"Pe măsură ce ne adâncim în criză, cheltuielile cu trainingul de până acum se transformă în investiţii în training. Prin urmare, acestea sunt mult mai orientate către generarea de rezultate, de aceea, partea de abilităţi tehnice este în creştere. Tot de aceea, trebuie să investim mai mult în intervenţii punctuale pe indivizi sau pe echipe separate, în genul trainingurilor de tip coaching, mentoring sau pe eficienţa echipei. Acestea sunt furnizate aproape întotdeauna de surse externe, care au înregistrat creşteri în ultimii doi ani", spune Vlad Bog, directorul de resurse umane al Microsoft România, subsidiara locală a celui mai mare furnizor de software din lume. El mai precizează că pentru anul 2013 compania va înregistra cu siguranţă o creştere a ponderii trainingurilor externe, care în prezent ajunge la 20% din totalul programelor de dezvoltare oferite de Microsoft angajaţilor săi.
De aceeaşi părere este şi Cătălin Cojocaru, HR coordinator în cadrul subsidiarei de pe plan local a gigantului Samsung Electronics, care spune că deşi ponderea trainingurilor interne