Când moda coboară de pe catwalk şi defilează în mijlocul străzii, atunci poţi face două lucruri: să fii parte din spectacol sau să fii unul dintre spectatori. Fotografii care documentează şi surprind pulsul străzii sunt undeva la mijloc.
Dintre aceştia, Bill Cunningham, fotograf la The New York Times, este parte din spectacol de mai bine de cinci decenii. Prezent la toate evenimentele importante, a realizat adevărate arhive în care a captat portretele marilor personalităţi din lumea modei: Anna Wintour, Annette de la Renta, Brooke Astor, însă a realizat cu tot atât de multă graţie şi portretele necunoscuţilor excentrici şi ale tuturor acelora care se îmbracă, după cum afirmă el însuşi despre una dintre muzele sale, "de parcă ar purta un poem".
"Am început să fotografiez oamenii pe stradă în timpul celui de Al Doilea Război Mondial. Foloseam un mic Brownie. Nimic prea scump. Problema este că nu sunt un bun fotograf. Sincer să fiu, sunt prea timid. Nu sunt suficient de agresiv. Pur şi simplu îmi plăcea să văd femeile acelea îmbrăcate splendid şi încă îmi place. Asta e tot.", povesteşte Cunningham într-unul din articolele sale, "Bill on Bill", publicat în The New York Times.
În ceea ce priveşte stilul, Bill Cunningham este considerat a fi un adevărat vizionar. Nu doar că fotografiile sale anticipează adesea ceea ce se va purta în viitor, ci şi reflectă realitatea colorată a străzii. În plus, după cum povestesc şi apropiaţii săi, este extrem de subiectiv, astfel încât recunoaşte potenţialul ţinutelor prezentate la fiecare defilare şi, în funcţie de aprecierea personală, fie le aplaudă şi le fotografiază, fie le ignoră complet.
Oraşul New York nu este singura sa inspiraţie. După cum el însuşi afirmă, în documentarul lui Richard Press, "Bill Cunningham New York", Parisul reprezintă una dintre sursele sale clasice de inspiraţie care, odată la şase lun