Contractele încheiate de gorjeni cu prestatorii de serviciu, fie în domeniul telefoniei mobile, fie cel al televiziunii prin cablu, au nemulţumit în ultimele două săptămâni nouă consumatori gorjeni. Bilanţul nu este unul neegalat până acum în activitatea CJPC, dar trage un semnal de alarmă. Nu numai prestările de servicii au nemulţumit, ci şi agenţii economici care comercializează acumulatori pentru maşină, date fiind pregătirile autovehiculelor pentru iarnă. Şase din cele nouă reclamaţii au primit soluţii.
Nouă consumatori gorjeni au adresat în scris reclamaţii la Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj respectate drepturile, nu au ezitat să se adreseze CJPC Gorj. Soluţiile nu sunt întotdeauna favorabile, spun reprezentanţii instituţiei, pentru că depinde de cât de întemeiate sunt reclamaţiile, dar esenţial este ca fiecare achiziţie să aibă acoperire în acte. Mai exact, contractul nu poate fi reziliat de CJPC, la cererea consumatorului care reclamă, iar obiecţia trebuie discutată în scris mai întâi cu societate, prestatorul în cauză, căruia i se solicită un răspuns. După primirea răspunsului şi în funcţie de acesta, CJPC dispune o verificare la faţa locului pentru a corobora toate datele şi a evalua situaţia. Cert este că motivele de nemulţumire nu încetează niciodată, mai ales când la mijloc sunt telefoanele mobile sau pachetele asigurate de furnizorii televiziunii prin cablu. De la începutul lunii, comisarii de la CJPC au primit nouă sesizări de la consumatori. În principal, obiectul reclamaţiile îl constituie modul în care nu sunt respectate prevederile contractuale, în cazul contractelor de prestare a serviciilor de telefonie, cablu sau internet. Şi acumulatorii pentru maşini au făcut obiectul plângerilor pe segmentul auto, alături de produse, piese de schimb utilizate în această perioadă. În şase din cele 9 reclamaţii, s-au