Studiul publicat de LexisNexis Martindale-Hubbell analizeaza masura in care website-urile sunt considerate importante in strategiile de marketing ale societatilor de avocatura multinationale din Europa si Statele Unite. Rezultatele sunt detaliate: pornesc de la bugetele de marketing calculate in functie de cifrele de afaceri si ajung la uneltele de analiza a traficului din mediul online.
Studiul a fost realizat in perioada aprilie 2012 – iulie 2012. Din totalul de respondenti, 13% sunt est-europeni si 33% din partea centrala si de vest a continentului nostru.
In ceea ce priveste rolul persoanelor care au raspuns la chestioare, cei mai multi ocupa pozitii de directori de marketing si business development – 31%, urmati de avocati parteneri – 14% si avocati coordonatori – 13%.
Recunosc, acest tip de studii este foarte folositor in activitatea mea profesionala. Mi-a placut faptul ca societatile de avocatura mari, cu peste 100 de avocati, au raspuns in proportie de 35%, aproape la egalitate cu esantionul format din societati de avocatura mici, cu pana la 10 avocati – 32%. Aceste procente confirma faptul ca legal marketing-ul inseamna mai mult decat teorie si ca analiza este demna de a fi luata in seama. Citeste si:Rolul evenimentelor in comunicarea avocatilor: seminarii interne si conferinte externeComunicarea de criza si reputatia societatilor de avocaturaComunicarea interna in avocatura de business
Ajungem si la informatiile legate de continutul online – cel caruia ii sunt alocate 35 de procente din bugetul total de marketing al societatilor de avocatura respondente, in masura in care bugetul maxim anual al unei societati de avocatura de dimensiuni mici, cu pana la 10 avocati, este evaluat la 155.000 de euro. Aceste cifre arata ca activitatea din mediul online este considerata a fi foarte importanta de vreme ce ii sunt dedicate sume care confirma