Companiile din Europa Centrală şi de Est constituie cel mai dinamic segment al investiţiilor "Seedcamp", cel mai mare fond de micro-investiţii din Europa, specializat pe finanţarea de afaceri din mediul online, ne-a declarat Carlos Eduardo Espinal, partener în cadrul fondului. Regiunea are un potenţial ridicat în a lansa afaceri care utilizează noile tehnologii, datorită numărului mare de ingineri talentaţi pe care îi are, ne-a explicat domnia sa.
Antreprenorii în ale căror afaceri "Seedcamp" alege să investească sunt oameni inteligenţi şi curajoşi, care vin cu proiecte ambiţioase, dar realiste, prin care vor să penetreze pieţe de mari dimensiuni, potrivit lui Carlos Eduardo Espinal. Fondul oferă o finanţare standard de 50.000 euro, la care se adaugă 150.000 euro, în facilităţi de reducere a cheltuielilor, pentru o deţinere de cel mult 10% din afacere. Exit-urile realizate, până în prezent, au depăşit suma de 60 milioane euro.
Carlos Eduardo Espinal ne-a acordat un interviu, cu ocazia evenimentului "Startup Weekend Romania", la care a participat ca vorbitor şi mentor pentru tineri antreprenori din ţara noastră şi din străinătate.
Reporter: Cum a luat fiinţă "Seedcamp"?
Carlos Eduardo Espinal: "Seedcamp" a apărut deoarece exista nevoia pentru o platformă care să ajute antreprenorii să construiască afaceri în Europa. Scopul acestei platforme este să ofere finanţarea necesară pentru lansarea de afaceri, sfaturi pentru manageri, asfel încât aceştia să nu facă greşeli fatale, precum şi o reţea de contacte care să îi ajute să îşi crească afacerilor. "Seedcamp" a fost, deci, creată pentru a umple un gol care exista în Europa în anul 2007, anul apariţiei sale.
Reporter: Cum operaţi, în mod concret?
Carlos Eduardo Espinal: Organizăm evenimente lunare, denumite "Zilele Seedcamp", în cadrul cărora companii din întreaga lume aplică, pen