Cu o tradiţie de peste 40 de ani în domeniul producţiei profilelor pentru ferestre şi uşi termoizolante, VEKA a început ca un business de familie, având o evoluţie spectaculoasă.
Primii zece ani au reprezentat baza unei afaceri de succes, iar gama de produse s-a extinds treptat, în 1983 compania germană orientându-se spre export. Astfel, primele filiale au fost deschise în Spania şi SUA, acestea fiind urmate de cele din Franţa şi Marea Britanie.
În 1993, VEKA deschide cel mai performant institut de reciclare a ferestrelor din Europa, la Behringen, Germania, pe piaţa din Europa de Est intrând în 1999, ca prim furnizor de profile din PVC în Moscova. Un an mai târziu a fost înfiinţată VEKA România SRL.
În anul 2005, VEKA inaugurează centrul logistic de lângă Bucureşti - la Ciorogârla - o investitie de 1,5 milioane de euro. Despre modul în care a evoluat activitatea VEKA România ne-a vorbit, într-un interviu, Alexandru Oancea, director de marketing al companiei.
(Interviu cu Alexandru Oancea, directorul de marketing al companiei)
Reporter: Cum a evoluat activitatea VEKA România, în ultima vreme?
Alexandru Oancea: În 2011, VEKA România a înregistrat o majorare a vânzărilor cu peste 20% faţă de anul precedent. Evoluţia continuă şi în 2012, menţinându-ne trendul ascendent al afacerii, în ciuda stagnării pieţei. Dacă la începutul acestui an înregistram o creştere de 55% - cel mai mare procent de creştere de pe toate cele 55 de pieţe naţionale în care concernul german VEKA este prezent - perioa da concediilor şi fluctuaţiile de curs valutar au dus la diminuarea acestui procent spre finalul anului. Cu toate acestea, ne menţinem în evoluţia propusă şi suntem mulţumiţi de rezultatele pe 2012.
Reporter: Ce a determinat creşterea din prima parte a anului?
Alexandru Oancea: Creşterea înregistrată de VEKA pe piaţa locală s-a d