Mai multe scoli din mediul rural abia stau in picioare• Starea sistemului de invatamant preuniversitar a judetului Iasi continua, in special in mediul rural, sa prezinte o serie de probleme grave • Astfel, in urma unui amplu program de inspectii organizate de Inspectoratul Scolar ce au vizat atat infrastructura, dar si actul didactic, in zeci de scoli si licee s-au constatat deficiente majore
In zeci de unitati de invatamant din judetul Iasi s-au depistat o serie de probleme grave. Astfel, in urma unor controale ample derulate de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) s-au constatat deficiente majore din perspectiva elaborarii si avizarii documentelor de proiectare, intocmirea orarului scolii si respectarea elementelor de realizare a acestuia. De asemenea, desfasurarea in bune conditii a procesului instructiv-educativ, asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea activitatilor curente din scoli si licee, dar si numeroase aspecte legate de infrastructura educationala, fac parte din problemele constatate de inspectorii ISJ. "Exista dificultati de încadrare în unele unitati cu personal pentru limba engleza la scoala Gorban, limba româna la Oboroceni, engleza si franceza la Siretel sau Baltati. În unele unitati scolare, orarul nu corespunde particularitatilor elevilor, iar la Scoala Mihai Codreanu din municipiul Iasi, toate clasele primare au orele de educatie fizica la finalul programului, existând suprapuneri. În privinta constituirii colectivelor de elevi, exista dificultati la scoala Hândresti. Completarea documentelor scolare specifice este realizata doar în proportie de 70-80 la suta, la scoli precum G. Calinescu sau Ion Creanga din municipiu Iasi, ca si la Scheia sau Rediu. Nu sunt asigurate integral manualele în unele scoli din mediul rural, la Tatarusi, Heci, Dobrovat sau Satu Nou", se arata in raportul despra starea invatamantului realizat