În pofida crizei economice severe care agită pieţele europene, Midest 2012, cea mai importantă manifestaţie mondială a subcontractorilor, a reunit în perioada 6 - 9 noiembrie, la Paris Nord Villepinte, acelaşi număr de expozanţi ca în 2011.
Veniţi din 46 de ţări, 1721 de subcontractori au propus servicii şi produse cu scopul de a atrage clienţi noi. După ziua de deschidere (marţi, 6 noiembrie) în care vizitatorii se puteau număra pe degete, salonul de la Paris s-a animat. Numărul standurilor străine, 623, a rămas constant în comparaţie cu 2011. Dacă anumite ţări cum ar fi Republica Cehă sau Africa de Sud şi-au mărit substanţial participarea, altele nu au răspuns la apel. Este cazul Bulgariei, absentă la această ediţie. Alte ţări au venit la salonul de la Paris cu acelaşi număr de expozanţi ca la ediţia din 2011. Este cazul României al cărei stand colectiv a reunit 28 de subcontractori cu specialităţi diferite: construcţii de maşini, electrotehnică, electronică, un număr important al acestor întreprinderi fiind societăţi mixte, cum ar fi franco-române sau româno-belgiene.
Pentru Alexandru Costache, marketing manager al Asociaţiei constructorilor de maşini din România (FEPA-CM), "subcontractorii români dispun de o serie de atuuri care pot atrage noi clienţi". Dacă costul utilităţilor se apropie de cel practicat în ţările europene dezvoltate, mâna de lucru rămăne la un nivel interesant pentru întreprinderile care vor să producă în România. Bineînţeles, salariul creşte în fiecare an în industrie, dar el rămâne sensibil mai redus în comparaţie cu ţări ca Franţa sau Germania, explică specialistul român, adăugând: "Mai ales că este vorba de o mână de lucru specializată şi produsele fabricate sau serviciile respectă criteriile de calitate din Uniunea Europeană. De asemenea, nu trebuie uitat că România are o poziţie interesantă şi poate constitui o punte între