Licitaţiile contestate sau organizate cu întârziere, schimbările de management la conducerea companiei de drumuri fac ca, la începutul iernii, pentru peste 2.000 de kilometri de drumuri naţionale şi autostrăzi să nu existe contracte perfectate de curăţare a carosabilului.
Mii de kilometri de drumuri naţionale şi autostrăzi situate în principal în partea de vest a ţării, dar şi în jurul Capitalei sau în judeţul Constanţa nu sunt acoperiţi de contracte de deszăpezire, chiar dacă ninsorile au început în anumite zone ale ţării.
Pe raza Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP Timişoara), care are în coordonare peste 1.900 de kilometri de drumuri naţionale (12% din totalul reţelei), dar şi autostrada Timişoara-Arad, nu exista semnat nici un contract la finele săptămânii trecute. Potrivit Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România (CNADNR), pentru majoritatea şoselelor din administrarea DRDP Timişoara au fost selectate firmele care vor face deszăpezirea, însă contractele nu au fost semnate deoarece nu ar fi trecut perioada de zece zile de la desemnarea câştigătorului la licitaţiile aferente în care pot fi depuse contestaţii.
În cazul drumurilor naţionale învecinate Devei licitaţia trebuie reluată. „Cauza pentru care la data de 9 noiembrie 2012 pe anumite sectoare de drumuri naţionale şi autostrăzi nu au fost încă încheiate contracte de întreţinere pe timp de iarnă este lipsa de interes a societăţilor prestatoare de servicii de deszăpezire (mare parte din firme deţinute de regii asfaltului - n.r.). Astfel, pentru loturile scoase la licitaţie nu s-au prezentat oferte sau firmele au prezentat oferte neconforme", afirmă CNADNR într-un răspuns trimis la finele săptămânii trecute.
DN1, centura Bucureşti şi autostrada A2 - şi ele fără contracte
Situaţia de la DRDP Timişoara nu e unică. Licitaţiile