Unul dintre cei mai importanţi şefi de companie de asigurări din România, vorbeşte pentru Capital despre relaţia invers proporţională dintre calitatea parcului auto din România şi abilităţile de şofer ale românilor dar şi despre inevitabila creştere a preţurilor pe zona poliţelor auto
“Sunt mulţi români care dau, fără să se uite, 50.000 de euro pentru o maşină însă se gândesc de două ori dacă să plătească 1.000 de euro pentru asigurare”, spune, într-un interviu pentru Capital, MIhai Tecău, preşedintele Omniasig. Potrivit acestuia relaţia invers proporţională dintre calitatea foarte bună a parcului auto, pe de-o parte, şi abilităţile scăzute ale şoferilor şi infrastructura, pe de altă parte, au generat o adevărată explozie a numărului de evenimente în care şoferii din România sunt implicaţi.
Tecău spune că, pe zona de RCA, frecvenţa daunelor este, în ţara noastră, de două ori mai mare decât în Europa iar în ceea ce priveşte şoferii asiguraţi CASCO, situaţia a devenit de-a dreptul dramatică. Nu mai puţin de 60 din 100 de maşini asigurate CASCO înregistrează, anual o daună. Despre aceastea dar şi despre planurile Omniasig, situaţia din piaţa asigurărilor şi imaginea proastă pe care aceasta o are în ochii companiilor străine, în interviul de mai jos.
Capital: Ce părere aveţi despre propunerea CSA de a introduce sistemul italian şi în România? Mă refer la plata RCA de către propriul asigurător şi decontarea ulterioară între companii?
Mihai Tecău: Este un model italian care a fost încercat şi în Franţa şi în Austria la un moment dat. N este rău dar trebuie studiat şi trebuie văzute efectele. În Italia a pornit iniţial între două sau trei companii, nu pentru toată piaţa.
Sunt discuţii în CSA la nivel ethnic. Sunt oameni de la fiecare companie implicaţi în aceste discuţii. E un sistem care nu poate merge fără să vezi eventualele derapaj