Opera Naţională din Marea Britanie încearcă să transforme mersul la Operă într-un cocktail muzical care să atragă din ce în ce mai mulţi spectatori tineri.
Opera Naţională din Marea Britanie încearcă să transforme mersul la Operă într-un cocktail muzical care să atragă din ce în ce mai mulţi spectatori tineri.
„De ce atât tam-tam pentru cum te îmbraci când mergi la Operă?", întreabă cotidianul britanic „The Independent". Aceeaşi întrebare a fost laitmotivul campaniei „This is Undress for the Opera („Schimbă-te pentru operă" - n.r.)", organizată de Opera Naţională din Londra, menită să atragă un public nou şi tânăr.
În prima noapte care va da startul evenimentului spectatorii pot beneficia de cele mai bune locuri pentru doar 25 de lire, o atmosferă relaxantă cu bere şi cocktailuri tematice, dar mai ales, sunt aşteptaţi să vină într-o ţinută lejeră, de zi.
Peste 1.000 de persoane s-au înscris, iar primele 100 de bilete au fost vândute înainte de marele eveniment în mai puţin de o oră. Efectul a fost cel scontat, încât proiectul organizat de Opera Naţională a prins la un nou public.
Iniţiativa a provocat şi nemulţumiri din partea publicului conservator care consideră că trebuie abordat un anumit cod vestimentar la Operă.
Rufus Norris, directorul Teatrului Britanic, spune că oamenii au o problemă de percepţie. Pentru majoritatea, mersu la Operă echivaleză cu ceva destul de pretenţios, iar punctul sensibil este reprezentat de rigorile vestimentare.
Pe de altă parte, David Pickard, director general la Opera Glyndebourne consideră că tocmai felul în care te îmbraci când mergi la Operă este cel care te atrage.
Lăsând în urmă toate părerile, scopul acestei campanii este de a atrage tocmai segmentul de public intimidat de ideea de a fi îmbrăcat la patru ace.