Electoratul autohton face cu greu trecerea de la pungile cu ulei, făină, zahăr la micile pacheţele cu brichete, insigne, pliante. În aceste condiţii, pentru mulţi campania şi-a pierdut din farmec, dar chiar şi în absenţa pachetelor de alimente, oamenii încă sunt interesaţi de "oferta" candidaţilor. Corturile electorale sunt luate cu asalt când "se bagă" şepci, fulare, tricouri, nu de puţine ori apărând şi incidente din această cauză.
O mare parte a votanţilor au încă nostalgia "cadourilor" electorale, fiind în mod evident nemulţumiţi de noile reguli ale jocului. Este ştiut faptul că în această campanie candidaţii nu vor mai putea oferi alegătorilor alimente, băuturi sau produse din tutun, ci doar mărfuri nealimentare în valoare de până la 10 lei şi obiecte de propagandă electorală precum afişe, pliante, cărţi poştale, calendare, caiete, ilustrate, pixuri, brichete, chibrituri, insigne, ecusoane, DVD-uri, fanioane, steaguri, căni, pungi, tricouri, şepci, eşarfe, fulare, veste, fesuri, mănuşi, pelerine, jachete inscripţionate cu însemnele electorale ale formaţiunii politice sau candidaţilor.
Un exemplu de felul în care oamenii îşi manifestă interesul pentru campania electorală a fost oferit duminică seară. Câteva sute de persoane s-au înghesuit la un spectacol electoral organizat de Dan Diacones-cu la Târgu Jiu, pentru a primi căciuli şi fulare, oamenii devastând corturile unde erau împărţite materialele electorale. Pachetele pregătite pentru a fi oferite participanţilor la finalul spectacolului desfăşurat pe insuliţa de pe râul Jiu au fost depozitate în corturi amplasate în apropierea scenei, pe care au urcat Irina Loghin, Like Chocolate şi Pepe. Oamenii au dat însă năvală la corturi şi nu au mai aşteptat să primească fularele, pixurile sau căciulile cu însemnele PPDD, fiecare luând "pe apucate", iar corturile au fost în mare parte devastate. "A fost făcut