Pentru politicienii care urmau reţeta clasică a succesului la alegeri - mici, bere şi găleţi de plastic – planurile de campanie au fost în mare parte date peste cap când, în noiembrie, Guvernul a interzis practicile de acest fel. Liderul PP-DD Gorj Cătălin Zamfira s-a dovedit însă a fi printre cei mai inventivi concurenţi din competiţia electorală şi a plănuit o campanie „curată”. Chiar şi pentru maşini.
Acesta a încheiat un contract cu o spălătorie auto din oraş, prin care firma s-a angajat să ofere alegătorilor, zilnic, servicii a căror contravaloare să fie achitată de către reprezentanţi formaţiunii politice.
Ideea îi aparţine însă Dianei Voiculescu, prim-vicepreşedintele PP-DD, care a declarat că s-a gândit la această acţiune după ce a mers la spălătorie cu automobilul lui Dan Diaconescu şi a fost nevoită să achite 9 lei pentru curăţatul exterior.
“M-am dus cu Rolls-Royce-ul şi când am văzut cât costă mi-am dat seama că este un produs sub plafonul de 10 lei, prevăzut de legea electorală, după care am negociat cu reprezentaţii spălătoriei pentru un preţ de 7 lei. Am făcut contract cu ei pentru a spăla maximum 60 de maşini pe zi, în limita acestui preţ, primim factura la partid şi o plătim. Dacă cei de la Poliţie fac dosar penal pentru aşa ceva nu au decât pentru că vom avea şi alte acţiuni de acest gen şi probabil vor mai deschide şi alte dosare”, a declarat aceasta pentru Mediafax.
"Nu am făcut nimic ilegal."
Contactat de gândul, Cătălin Zamfira a confirmat existenţa contractului respectiv, însă a subliniat că nu a încercat în niciun fel să atragă conducătorii auto să meargă la spălătoria respectivă şi că nu a organizat nicio acţiune menită să îndemne la luarea unei astfel de decizii.
Cu toate acestea, o anchetă penală a fost deschisă pe numele preşedintelui interimar al filialei Gorj PP-DD, surse judiciare precizând pent