Clinica stomatologică DentalMed a găsit un vad bun şi s-a dezvoltat contra curentului: segmentul premium şi de lux. Concurenţa este mică, pacienţii cu bani, iar problemele dentare fără număr. Drept dovadă, clinica a înregistrat, în ultimii trei ani, creşteri constante ale cifrei de afaceri, de cel puţin 25%.
De la câteva cabinete răzlețe la parterul unui bloc, în urmă cu 20 de ani, serviciile de stomatologie privată din România au ajuns, azi, să acopere circa o treime – aprox. 350 de milioane de euro -, din valoarea totală a pieței locale a serviciilor medicale private. Şi e loc pentru mai mult. Puțin afectată de turbulențele economice, această industrie s-a dezvoltat contra curentului.
“În mod paradoxal, criza economică a făcut posibilă explorarea unor noi oportunităţi”, afirmă Dragoş Popescu (foto), fondator şi director general al DentalMed. Explicaţia: vremurile grele au făcut ca pacienţii din Vestul Europei să fie mult mai interesaţi de serviciile medicale oferite de clinici stomatologice aflate în zone rezultate din expansiunea recentă a spaţiului comunitar european - “Diferenţele semnificative de preţ faţă de ţările de origine au determinat pacienţi din Marea Britanie, Franţa, Italia, Olanda, etc. să descopere servicii cel puţin la fel de performante în clinici din Ungaria, Cehia, Polonia. Adăugarea României pe harta serviciilor medicale competitive a venit mai târziu, prejudecăţile faţă de spaţiul estic european contribuind semnificativ la această întârziere”, explică Dragoş Popescu. (Unu din cinci clienți ai clinicilor stomatologice este străin, care preferă România datorită tarifelor mai mici decât în Vest).
De la general la particular, pentru clinica DentalMed criza economică a însemnat “o consolidare” a poziţiei pe piaţa serviciilor stomatologice premium şi de lux. DentalMed și-a creat o clientelă bine definită, formată în principal