CNA a impartit, marti, posturilor TV participante la campania electorala somatii si scrisori de atentionare pentru dezechilibre in prezentarea candidatilor si a competitorilor electorali sau pentru unele nereguli pentru abordarea editoriala a unor evenimente de campanie, in prima saptamana a acesteia. Antena 3, OTV si Realitatea TV au primit somatii, TVR 1 B1 TV si Digi 24 - scrisori de atentionare, Romania TV - scrisoare de atentionare si somatie.
Reprezentantii televiziunilor la CNA au insistat ca in prima saptamana de campanie USL a organizat mult mai multe evenimente si lansari de candidati decat ARD, lucru reflectat in prezenta mai mare a USL in emisiunile informative.
Prezenta competitorilor electorali la principalele posturi inscrise in campanie, in intervalul 9-15 noiembrie:
TVR 1
Partid - Prezente in emisiuni informative - Prezente in dezbateri electorale
USL - 21 - 1ARD - 23 - 1PPDD - 22 - 2PRM - 8 - 1UDMR - 19 - 1PSDM - 0 - 1
Prestatia TVR 1 a starnit discutii in sedinta CNA, in conditiile in care unii membri ai Consiliului au considerat ca nu este normal ca la emisiunile de stiri postul public sa acorde atentie unor partide sau participanti la campanie intr-o masura relativ proportionala cu timpii de antena acordati acelor jucatori electorali. Ei au aratat ca la emisiunile de stiri postul este singurul care decide ce intra si ce nu, in functie de propria linie editoriala.
Antena 3
Partid - Prezente in emisiuni informative - Prezente in dezbateri electorale USL - 203 - 40ARD - 191 - 4PPDD - 17 - 0 PRM - 5 - 1UDMR - 16 - 2PER - 0 - 1
Antena 3 iese in evidenta si cu diferenta majora intre durata emisiunilor de promovare electorala - asa cum au fost ele identificate de echipa de monitorizare a CNA - dedicate USL (10906 secunde) si cele dedicate ARD (299 secunde). In timpul sedintei CNA,