Futebol Facebook Index a elaborat un top privind numarul de fani care-l au cluburile de fotbal pe cea mai mare retea de socializare Facebook, printre care se numara si Steaua.
Clasamentul a fost realizat pentru publicatia portugheza de informatii finaciare si afaceri din fotbalul international, Futebol Finance, si reprezinta principalul barometru de stabilire a numarului de fani la nivel mondial.
Cei peste un miliard de utilizatori de Facebook, scriu cei de la Futebol Finance, reprezinta aproape 42% din numarul total al utilizatorilor de Internet de pe planeta.
Cele 100 de cluburi care fac parte din topul realizat de lusitani reunesc preferintele a mai mult de 239 de milioane de utilizatori, adica 10% din populatia globului cu acces la Internet (din 2,4 miliarde in iunie 2012) si 24% din numarul total al celor de pe reteaua de socializare.
Potrivit topului, cele 100 de cluburi reprezinta 30 de tari, din care cele mai multe provin din Brazilia (12 cluburi), urmate de Anglia si Germania, cu 10 cluburi. Din cei 239 de milioane de fani, 71 de milioane au preferinte pentru cluburile engleze, 70 de milioane pentru cele spaniole, 20 milioane pentru cele din Italia, 19 milioane pentru cele din Turcia si 13 milioane pentru Brazilia.
In fruntea clasamentului se gasesc cele mai mediatizate formatii de pe glob care si-au luat partea cuvenita Pe primul loc se afla FC Barcelona cu 36.619.000 de fani. Podiumul este completat de rivala formatiei catalane din Primera Division, Real Madrid, cu 32.858.000 de fani, urmata apoi pe pozitia a treia de Manchester United, cu 28.533.000 de fani.
In top se gaseste un singur club din Romania, Steaua Bucuresti. Echipa din Bulevardul Ghencea se afla pe locul 93, cu 218.000 de fani.
O dovada in plus ca inalta tehnologie a ajuns in toate colturile din lume, iar feno