• Primele testari nationale ale scolarilor si elevilor ieseni din ciclul primar si gimnazial arata un nivel mediu de pregatire al acestora • Daca la unitati de invatamant de prestigiu, nivelul de cunostinte este unul foarte bun, in mediul rural rezultatele de la evaluarile initiale sunt proaste
Primele evaluari la care au fost supusi elevii din ciclul gimnazial, la nivelul judetului Iasi, arata un nivel mediu de pregatire al acestora. Astfel, fie ca a fost vorba de testare la matematica, limba romana, stiinte ale naturii sau geografie, rezultatele sunt paradoxale. "In unitatea noastra de invatamant, per total, rezultatele la evaluarea initiala au fost medii spre foarte bune. Aici vreau sa mentionez faptul ca, la clasa a V-a, coroborand si cu faptul ca noi am dat testari serioase pentru cei care au terminat clasa a IV-a, ele sunt excelente. Desigur, sunt si cazuri in care rezultatele sunt modeste. Aici vorbim de unitati de invatamant unde nu se face o triere serioasa", a precizat si Aurel Neicu, directorul Colegiului National Stefan cel Mare din Harlau.
De asemenea, reprezentantii unitatilor de invatamant din municipiul Iasi arata ca exista o diferenta intre nivelul de pregatire de la ciclul primar fata de cel gimnazial. "Vreau sa va spun ca, in general, rezultatele la nivelul ciclului primar sunt foarte bune. Acest lucru are la baza faptul ca prezenta la ore a scolarilor este una constanta, interesul parintilor fata de educatia acestora fiind unul foarte ridicat. Pe de alta parte, atunci cand vine vorba de clasele V-VIII, in urma evaluarilor initiale, media notelor a fost intre 7.50 si 8.00. Ele sunt comparabile cu nivelul de cunostinte acumulate de copil in clasa anterioara. In plus, vreau sa va spun ca ele au un corespondent, in special la cei de clasa a VIII-a, cu notele pe care le obtin la Evaluarea Nationala. Subiectele date au fos