BLACK FRIDAY, ziua care deschide oficial sezonul cumpărăturilor de Crăciun din Statele Unite şi care a fost adoptată şi de către retailerii din România în 2011, va fi sărbătorită anul acesta în data de 23 noiembrie.
Anul trecut, companiile care s-au întrecut în oferte în "vinerea neagră" au înregistrat vânzări de ordinul a milioane de euro, zeci de mii de produse electronice şi electronicasnice fiind comercializate în decursul a câteva ore.
Anul acesta, retailerii îşi propun să întreacă rezultatele de anul trecut şi le promit clienţilor reduceri de până la 80%, menţionând că la BLACK FRIDAY 2012 serverele vor face faţă comenzilor, asta după ce, anul trecut mai mulţi utilizatori s-au plâns că au ratat ofertele din cauza problemelor tehnice.
"Vânzările, traficul şi entuziasmul clienţilor au fost foarte mari anul trecut şi chiar am fost surprinşi. Am avut probleme cu serverele pentru circa 40 de minute. Anul acesta suntem pregătiţi", a declarat pentru gândul Iulian Stanciu, preşedintele grupului de companii eMAG, Flanco şi Asesoft Distribution.
Reprezentantul eMAG ne-a mărturisit că se aşteaptă ca stocurile să se epuizeze. "Cu siguranţă vom rămâne fără produse, dar am pregătit ceva special. Va fi un spectacol", a precizat el.
Anul trecut, eMAG a vândut în cinci ore de la startul promoţiei BLACK FRIDAY produse în valoare de 4 milioane de euro, iar până la ora 18:00 vânzările au ajuns la circa 8 milioane de euro. Retailerul a înregistrat în acel week-end o creştere de 4% a cifrei de afaceri şi estima vânzările totale la circa 10 milioane de euro. Cele mai căutate produse la acea vreme au fost televizoarele, camerele foto şi telefoanele mobile, iar cele mai vândute electrocasnice au fost frigiderele.
Cum se pregătesc retailerii pentru BLACK FRIDAY 2012
Reprezentanţii Altex au dat asigurări că nu vor fi probleme cu stocurile.