Primul serviciu virtual din România prin intermediul căruia se pot recupera şi se pot returna obiectele pierdute de către populaţie a fost lansat miercuri, în Gara de Nord din Bucureşti, având o arie de acoperire naţională şi internaţională.
Serviciul online, denumit „Biroul virtual de obiecte pierdute“, se adresează românilor cu acces la internet şi, desigur, cunoştinţe minime de utilizare a calculatorului, care îşi pierd obiectele personale cu scopul de a le regăsi într-o perioadă scurtă de timp.
Paşi de urmat în accesare
Acest sistem are la bază marcarea de către proprietari a bunurilor personale cu markere sau etichete care conţin coduri individuale. Asta înseamnă să vă marcaţi obiectele pe care aţi vrea să le primiţi înapoi dacă le pierdeţi, de exemplu telefonul mobil, laptopul, bagajul de călătorie etc.
1. Pentru a beneficia de acest serviciu, proprietarul se înregistrează pe site-ul 'birouldeobiectepierdute.ro' sau 'ro.bringmeback.eu', prin intermediul unei adrese de e-mail la care poate fi contactat. Având în vedere posibilitatea utilizatorilor de internet de a avea mai multe adrese de e-mail, cel care apelează la acest serviciu îşi poate păstra anonimatul şi prin utilizarea unor adrese de e-mail fictive.
2. Următoarea etapă constă în înregistrarea acestor coduri în baza de date on-line, disponibilă pe acelaşi site la rubrica 'Activează un ID nou'.
3. upă înregistrarea codului, proprietarul descrie obiectul aferent codului introdus şi menţionează o recompensă în funcţie de gradul de interes pentru bunul respectiv. În cazul în care proprietarul are mai multe bunuri, la fiecare nou obiect cu eticheta BringMeBack va trebui să activeze fiecare cod, fără să fie nevoit de o nouă înregistrare personală în baza de date.
Proprietarii trebuie să-şi reactiveze anual codul rezervat, pentru că, în caz contrar, sistemul va ren