Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a luat la „puricat” 1.023 de unităţi de învăţământ din întreaga ţară – stabilite ca eşantion, iar în urma evaluării a întocmit „Raportul privind starea calităţii în sistemul de învăţământ preuniversitar din România”. Şi judeţul Braşov a intrat în evaluarea ARACIP: cu 10 grădiniţe, 10 şcoli gimnaziale, 8 licee (dintre care şase cu nivel gimnazial) şi o şcoală postliceală.
„Unităţile de învăţământ au fost stabilite de către Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar în mod aleator. Raportul ARACIP nu este un clasament al celor mai bune sau celor mai slabe unităţi. ARACIP a vizat trei domenii, cu anumite criterii de evaluare şi fiecare criteriu a avut anumiţi indicatori. Idealul desigur era să obţină punctaj maxim pentru fiecare indicator. Însă acest lucru n-a depins doar de ei. De exemplu, un indicator era existenţa cabinetelor medicale şi a medicului şcolar. Or se ştie că nu în toate există un cabinet medical. Un alt indicator este grupul defavorizat. Dacă şcoala are elevi din acest grup, primeşte un punctaj, dacă nu are, primeşte un alt punctaj. Evaluarea a vizat între altele dotarea cu materiale, numărul de elevi, numărul de săli, starea mobilierului etc.”, a subliniat Ariana Bucur (foto), inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov.
„Toate unităţile braşovene care au intrat în evaluare sunt acreditate. În ţară sunt unele unităţi care nu sunt acreditate”, a adăugat sursa citată.
În urma raportului, ARACIP a întocmit mai multe ierarhii, în funcţie de eficienţă (finalizarea proiectelor propuse), de eficacitate (finalizarea proiectelor propuse, dar cu consum redus de resurse) şi în funcţie de punctajul total la evaluarea externă (a ARACIP).
I. IERARHIA EFICIENÞEI
Unitate Loc
A.GRÃDINIÞE
Grădiniţa cu pr