Dacă în anii de boom ai economiei au alimentat cu multă nechibzuință consumul, în vremurile mai puțin bune de acum, românii s-au văzut nevoiți să-și schimbe stilul de viață. frica zilei de mâine îi face pe oameni să-și țină în frâu cheltuielile și să fie foarte chibzuiți (să-şi reducă facturile de apă și electricitate). Dar şi mult mai interesaţi să ofere familiei un stil de viață mai sănătos, arată rezultatele unui sondaj despre percepția românilor asupra sustenabilității, dat publicitații de Unilever South Central Europe.
30,51% dintre respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs sustenabil, în timp ce 23,35% spun că probabil nu ar plăti prețul mai mare, mai arată sondajul Unilever South Central Europe.
Dintre măsurile pe care le iau consumatorii pentru un stil de viaţă sustenabil, cele mai frecvente sunt, în ordine, reducerea consumului de apă, reducerea consumului de energie, adoptarea unui stil de viaţă sănătos prin reducerea consumului de sare, zahăr şi grăsimi, la care se adaugă şi alegerea unor mijloace de transport mai puţin poluante.
38,56% dintre respondenți consideră că autoritățile sunt cele care dețin cel mai important rol în propunerea de soluții pentru o dezvoltare durabilă, iar 13,77% dintre aceştia cred ca şi companiile au un rol în acest sens.
Acelaşi sondaj arată că 17,16% dintre consumatori nu știu dacă produsele pe care le achiziționează sunt sau nu sustenabile.
Îmbunătățirea sănătății familiei este și un pilon important al Planului Unilever pentru un Stil de Viață Durabil , lansat la finalul anului 2010, atât la nivel internațional, cât și în România. Astfel, Unilever derulează programe educaționale ce vizează, spre exemplu, îmbunătățirea stilului de viaţă și îmbunătățirea sănătății inimii.
În același timp, Unilever se implică, alături de autorități