* Sondaj: Românii sunt interesaţi să achiziţioneze produse sustenabile
Consumatorii români susţin că sunt interesaţi să achiziţioneze produse sustenabile, în primul rând pentru a oferi familiei un stil de viaţă mai sănătos, arată rezultatele unui sondaj despre percepţia românilor asupra sustenabilităţii, comunicat de Unilever South Central Europe.
Potrivit cercetării menţionate, românii consideră că cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt diminuarea consumului casnic de apă şi energie (32,56%), existenţa unui ambalaj reciclabil (27,99%) şi procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%).
Producătorul de produse de larg consum derulează Planul Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil, care are ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, până în anul 2020, prin folosirea unor materiale mai uşoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile. În acelaşi interval de timp, Planul prevede reducerea la jumătate a consumului de apă asociat cu utilizarea produselor Unilever de către consumatori.
Pe plan global, corporaţia şi-a propus să-şi dubleze cifra de afaceri, estimând că va ajunge la 80 miliarde euro, în 2020, de la 48 de miliarde euro - în prezent.
Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe, a declarat, ieri, în cadrul unei întâlniri cu presa: "La Unilever, credem că singurul model de business acceptabil în viitorul apropiat este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent în rândul consumatorilor români arată că aceştia sunt tot mai preocupaţi de adoptarea unui stil de viaţă mai sănătos, de reducerea facturilor de apă şi electricitate, într-un cuvânt - de sustenabilitate. Planul Unilever pentru un Stil de Viaţă Durabil ne ajută nu doar să le oferim produse sustenabile, ci şi să implementăm programe educaţionale care îi ajută