Vinerea aceasta, traficul pe internet va «exploda», iar majoritatea site-urilor de comerţ electronic se vor bloca. Explicaţia este cât se poate de simplă: este Vinerea Neagră
Black Friday sau Vinerea Neagră marchează debutul cumpărăturilor de Crăciun în Statele Unite. În fiecare an, în prima vineri după Ziua Recunoştinţei, americanii dau navală în magazine sau pe site-urile retailerilor pentru a cumpără produse, în special electronice. Precum Halloween sau Valentine’s Day, această „sărbătoare“ americană a fost preluată şi în ţara noastră. Denumirea Black Friday provine din Philadelphia, unde era folosită pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoştinţei. În prezent, termenul are conotaţii economice, întrucât în această perioadă retailerii se aşteaptă să intre „pe negru“, adică să aibă profit, în comparaţie cu „pe roşu“, adică pierderi. Anul trecut, de Black Friday, 226 de milioane de americani au făcut cumpărături, suma medie cheltuită de aceştia ajungând la 399 de dolari. În total, în această zi, vânzările au totalizat 52,5 miliarde de dolari, potrivit National Retail Federation.
Black Friday by eMAG, marcă înregistrată
PC Garage, koyos.ro şi eMAG sunt singurele magazine online care s-au pregătit şi au organizat campanii de Black Friday anul trecut. Cu o zi înainte, companiile au anunţat adoptarea celebrului concept american - Black Friday. PC Garage anunţa că va oferi clienţilor săi discounturi valorice de până la 3.000 de lei la toate categoriile de produse, iar eMAG şi Flanco aveau pregătite reduceri la sute de produse electronice, electrocasnice, IT, dar şi la muzică, filme şi jucării. Celelalte magazine au fost luate prin surprindere, şi cu toate acestea au înregistrat vânzări duble în acea zi. „Este, probabil, cel mai interesant fenomen de cumpărături petrecut vreodată în România. Viralizarea online a informaţiilor