Patronul Selinei ştie că e detestat de mulţi. Nici nu-i de mirare: fost şofer de Rabă înainte de 1989, Beniamin Rus a pus pe picioare una din cele mai mari firme de construcţii care, evident, lucrează mai ales pe banii statului. Cu toate acestea, din când în când, omul de afaceri îşi permite câte o extravaganţă şi pentru binele public. Cel mai recent s-a întâmplat săptămâna trecută, când s-a aflat că Selina a reparat un tronson de drum făcut de mântuială de o firmă concurentă, în schimbul promisiunii că va fi plătit de aceasta cine ştie când.
Cine l-a convins pe afacerist să "cureţe" după alţii, ce interes a avut, care au fost combinaţiile, cine a câştigat şi cine a pierdut din afacerea aceasta, ca şi la altele din trecut, vă spune, în exclusivitate, BIHOREANUL, căruia Rus i s-a "spovedit" în premieră, scoţând la lumină detalii ştiute până acum doar de o mână de persoane sus-puse.
Sub presiune
Încă de la instalare, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, declara că prioritatea sa va fi anul acesta terminarea drumului Sudrigiu-Padiş, proiect cu fonduri europene început în 2008, a cărui execuţie a fost câştigată de asocierea de firme MBS Cluj-Alfarom Satu Mare-Nemzetkozi Betonut Budapesta. Motivul? Termenul de finalizare era noiembrie 2011, şi chiar dacă fostul şef al CJ Radu Ţîrle a obţinut o prelungire până în 23 noiembrie 2012, în vară lucrările erau făcute abia în proporţie de 70%.
Nu erau turnate toate betoanele, nu erau realizate integral zidurile de sprijin şi nu se aşternuse asfaltul. CJ risca nu doar să rămână cu drumul neterminat, ci şi să înapoieze banii primiţi de la UE, peste 60 milioane lei. "Patru luni am tot mers pe şantier zi de zi, ba eu, ba Filip Cheşeli (n.r. - directorul tehnic al CJ), ca să nu păţim ca la Muzeul Ţării Crişurilor", declara astă-toamnă Cornel Popa, presând constructorii să termine la timp.
Reb