Primăria Municipiului Fălticeni a organizat ieri o dezbatere publică pe două subiecte de actualitate pentru comunitatea locală. La întâlnirea cu primarul Gheorghe Cătălin Coman şi viceprimarul Gheorghe Aldea au participat preşedinţii şi administratorii asociaţiilor de proprietari din Fălticeni, care gestionează cele peste 10.000 de apartamente din municipiu.
Conducerea Primăriei Fălticeni a prezentat două proiecte de hotărâre ce urmează a fi introduse pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Fălticeni din data de 28 noiembrie 2012.
Primul proiect se referă la adoptarea unui „Regulament de atribuire şi gestionare a locurilor de parcare în Municipiul Fălticeni”. Referitor la acest proiect, primarul Gheorghe Cătălin Coman a arătat că municipalitatea a identificat 1.753 de locuri de parcare. În ultimele luni, în Fălticeni au fost amenajate circa 300 de noi locuri de parcare. Prin proiectul de hotărâre sunt propuse trei tipuri de parcări: parcări de reşedinţă, parcări de tranzit şi parcări destinate agenţilor economici.
„Printre criteriile eliminatorii pentru atribuirea unui loc de parcare de reşedinţă se numără plata la zi a taxelor şi impozitelor locale, plata la zi către asociaţia de proprietari, domiciliul posesorului autoturismului pentru care se solicită un loc de parcare în blocurile din vecinătatea parcării, pentru autovehiculul pentru care se solicită parcarea taxele şi impozitele să fie achitate în municipiul Fălticeni, cu excepţia autoturismelor cumpărate în leasing. În atribuirea locurilor de parcare vor avea prioritate posesorii de maşini care nu au garaje”, a precizat primarul Cătălin Coman.
Edilul fălticenean a mai spus că în următorii doi ani, din taxele de parcare, „care vor fi modice, dar vor face ordine în parcările de lângă blocuri” vor fi amenajate şi alte locuri de parcare, astfel încât în 2014 va fi rezolvată definitiv