Timpul petrecut de elevi acasă, cu temele obligatorii cerute de profesori pentru a doua zi, nu garantează note mai mari la clasă şi cunoştinţe mai solide, însă ajută la testele standard, bazate pe repetarea aceluiaşi tip de exerciţii, arată un studiu din SUA.
Un studiu condus de un profesor american de la Şcoala de Educaţie a Universităţii Indiana a demontat teoria potrivit căreia cu cât petreci mai mult timp acasă făcând teme, cu atât cresc şansele de a lua note mari la cursuri precum matematică sau ştiinţe.
Se poate face însă o corelare între lecţii şi rezultatele elevilor la testele standard, aşa cum sunt tezele sau examenele de final, arată un rezumat al studiului publicat de instituţie.
Cercetarea a scos la iveală că este mai importantă calitatea lecţiilor de acasă şi nu cantitatea sau timpul necesar pentru a le duce la bun sfârşit, timp care ar trebui folosit mai eficient.
"Nu spunem că temele nu sunt bune. Rezultatele noastre arată că poate sistemul de rezolvare a unor lecţii acasă nu este folosit aşa cum ar trebui", explică coordonatorul studiului, Adam Maltese, profesor asistent pe ştiinţele educaţiei la Universitatea Indiana.
Acesta susţine că elevii oricum vor învăţa şi acasă, însă importantă este calitatea temelor.
Spre exemplu, la matematică, în loc să rezolve acelaşi tip de probleme la nesfârşit, ar fi mai bine ca profesorii să le ceară elevilor să analizeze noi tipuri de probleme şi calcule.
În ceea ce priveşte ştiinţele, profesorul propune scrierea unor sinteze în loc să li se dea să citească un capitol şi să răspundă la final la o serie de întrebări.
Alături de alţi doi co-autori, Robert H. Tai, profesor asociat pe ştiinţele educaţiei la Şcoala de Educaţie Curry a Universităţii din Virginia şi Xitao Fan, decan pe Educaţie la Universitatea din Macau, Maltese a mai observat, din analiza a 18.000 de elevi