La nici o lună de la deschiderea oficială a fabricii, Magna Exteriors & Interiors Craiova a trecut la disponibilizări de personal. Compania spune că Ford şi-a redus producţia de maşini. Producătorul auto lucrează într-o singură tură, iar producţia de B-Max este la jumătate faţă de până acum. Ford îşi relochează oamenii la fabrica de motoare, unde există comenzi mari pentru exterior.
Câţiva angajaţi ai fabricii Magna Exteriors & Interiors Craiova - furnizor al Ford care produce bara de protecţie (faţă şi spate) pentru vehiculul Ford B-Max - au reclamat la GdS faptul că la nici o lună de la inaugurarea oficială a fabricii din Craiova, furnizorul Ford a trecut la disponibilizări de personal. Angajaţii susţin că societatea a început să renunţe la personal încă de pe 3 noiembrie, când a disponibilizat persoane de la logistică, vopsitorie, mentenanţă.
Practic, respectiva companie renunţă la angajaţi, în sensul că nu le mai prelungeşte contractele individuale de muncă după expirarea termenului legal al acestora (angajaţii aveau contract pe perioadă determinată). „Disponibilizările constau în neprelungirea contractului individual de muncă încălcând anumite prevederi din contractul colectiv de muncă. Majoritatea angajaţilor avem contractele care ne expiră în jur de 1- 8 decembrie sau începutul lunii ianuarie“, susţin unii dintre angajaţii Magna, în sesizarea transmisă GdS. Ne-am interesat de situaţia muncitorilor de la Magna direct la companie.
Magna reduce personalul pentru că Ford a redus producţia
Furnizorul Ford confirmă că „aproximativ“ 17 oameni sunt trimişi acasă, dar compania susţine că este nevoită să se adapteze clientului său, Ford, care a diminuat producţia de vehicule la Craiova. „Ca urmare a reducerii volumului de producţie al clientului nostru, fabrica Magna Exteriors & Interiors Craiova din România (care produce bara de protecţie şi