A fost la Bucureşti Lines Ballet San Francisco, o celebră companie de dans contemporan, bazele căreia au fost puse de Alonzo King în 1982. Acest artist, dedicat dansului în cadrul companiei Alvin Ailey şi American Ballet Theatre, a hotărât să creeze acum 30 de ani o trupă care să poarte amprenta numită “admiraţie”, o trupă cu o marcă specială.
Pe scena mare a Teatrului Naţional, cei 11 dansatori (în companie sunt 12, însă unul a rămas acasă din motive de boală) au demonstrat virtuozitate, perfecţiune în mişcare, au transmis senzualitate, farmec, născute din trăirea temelor abordate de coregraf. Îi vedeam cum, în lumina caldă a scenei, lăsau să se reverse peste public o frumuseţe ireală, care pătrundea liber, fără vreo pavăză, în sufletul deschis al spectatorului.
Rar poţi vedea spectacole atât de minunate. Prezenţa companiei americane la Bucureşti se datorează evenimentului cultural “Întâlnirile JTI”, în cadrul căruia Lines Ballet San Francisco a prezentat două momente coregrafice semnate de Alonzo King: “Dust and Light” şi “Rasa”.
King nu a venit cu trupa, dar cităm dintr-un text al marelui coregraf inclus în caietul de sală: “Termenul de LINII face referire la tot ce este vizibil în lumea fenomenală. Nu există nimic care să fie făcut sau format fără o linie. Dreapta şi Cercul cuprind tot ceea ce vedem. Tot ceea ce se poate vedea este format dintr-o linie. În matematică există o întindere continuă, dreaptă sau curbă, de lungime fără lăţime. Liniile există în amprentele noastre, în formele corpurilor noastre, în constelaţii, în geometrie. Aceasta implică o legătură genealogică, posteritate şi cuvânt rostit. Marchează punctul de început şi de final. Înseamnă direcţie, comunicare şi design. O linie a cugetării. O graniţă a eternităţii. O linie metodică. Ecuatorul. Din vibraţie sau din punct în punct, aceasta este o organizar