Banca Comercială Română (BCR) îşi extinde reţeaua numită „Self-Service - Cash In“ prin amenajarea în sucursale a 400 de ghişee automate la o investiţie de două milioane de euro, concept explicat miercuri de către conducerea BCR.
Ghişeele automate sunt echipamente care intermediază tranzacţiile dintre persoanele fizice clienţi BCR şi furnizori.
Reprezentanţii BCR au declarat că extinderea conceptului de Self Service reflectă o soluţie de reducere a timpului pentru operaţiunile solicitate de clienţi, astfel încât să le ofere o mai mare rapiditate în tranzacţiile care, de obicei, aveau loc la casierie.
O Operaţiune durează mai puţin de un minut
„Printre principalele avantaje ale utilizării ghişeelor automate se numără rapiditatea în efectuarea tranzacţiilor, durata unei operaţiuni reducându-se de la circa 4 minute la mai puţin 40 de secunde“, a declarat Bogdan Marin, director executiv la Direcţia Managementul Canalelor Retail, BCR.
Implementarea acestor echipamente nu se va reflecta în reducerea costurilor de personal, a precizat un alt reprezentant al băncii, în schimb oferă soluţii pentru cozile de la ghişee.
Cum funcţionează
Tranzacţiile de la ghişeele automate se realizează în bancnote în moneda naţională (lei) şi oferă posibilitatea realizării următoarelor operaţiuni:
** Plata de facturi cu numerar prin scanarea codului de bare de pe factură sau prin completarea manuală a şabloanelor. Această operaţiune poate fi efectuată şi de o persoană care nu este client al BCR.
După scanarea codului de bare de pe factură, persoana care foloseşte ghişeul automat va verifica datele afişate şi va valida operaţiunea. Următorul pas constă în introducerea bancnotelor prin care ghişeul va efectua plata şi va elibera chitanţa. Se poate face plata parţială sau totală a facturii.
La plata facturilor cu numerar cu şablon, u