O multime de companii din IT si retail, dar si din domenii surprinzatoare precum imobiliare si auto, promit reduceri de peste 50% pentru cei care fac cumparaturi vineri, comerciantii autohtoni adpotand cu optimism sarbatoarea americana a shopping-ului, Black Friday. Avem de-a face cu o zi in care comerciantii promit reduceri masive la produsele care stau de mult timp pe stoc sau intr-adevar este o sarbatoare a discount-urilor fara limite?
Vinerea Neagra - Un fenomen legendar in SUA
Denumirea Black Friday, sarbatoare a shopping-ului american ce vine exact dupa Ziua Recunostintei (Thanksgiving Day) s-a referit la origini la faptul ca traficul devenea extrem de aglomerat in Philadelphia dupa Ziua Recunostintei. In anii 70' retailerii americani au inceput sa ofere reduceri semnificative in aceasta zi care de atunci marcheaza deschiderea sezonului de shopping pentru sarbatorile de iarna, o perioada fasta pentru comercianti.
In SUA, Vinerea Neagra este un fenomen si se fac vanzari totale de zeci de miliarde de dolari. In ultimii ani magazinele "fizice" au deschis tot mai devreme, la 6 dimineata, la 5 si chiar la 4 dimineata, iar anul acesta cativa retaileri mari vor incepe Vinerea neagra inca de joi fiindca vor da drumul la reduceri pe 22 noiembrie seara.
Vinerea Neagra pune in SUA o serie de probleme, incepand cu cele de securitate, fiindca au fost batai in magazine intre oamenii grabiti sa profite de reduceri, si terminand cu cele de productivitate a muncii, studiile aratand ca angajatii stau cateva ore din ziua de lucru cautand produse pe care sa le cumpere, fie direct in magazin, fie online.
Vinerea Neagra la romani, primul an in care se comunica masiv
In Romania nu s-a facut in niciun an atat de mult tam-tam pe tema Black Friday cum se face acum. Anul trecut cativa retaileri, mai ales eMag si Flanco, au venit