Un studiu realizat de Institutul pentru Prevenirea Criminalităţii relevă faptul că numărul accidentelor de circulaţie din România se schimbă în funcţie de situaţia economică a ţării, cel actual, din plină criză economică, indicând peste 9.000 de accidente, la fel ca la începutul anilor ’90.
Potrivit acestui studiu, în 1990, când numărul maşinilor din România era de maxim două milioane, la nivel naţional au fost înregistrate 9.700 de accidente rutiere, care s-au soldat cu moartea a 3.782 de persoane.
După 21 de ani, când cifra automobilelor înmatriculate la nivel naţional a atins cifra de 5,5 milioane, numărul de accidente s-a meţinut aproximativ acelaşi, 9.200, însă numărul morţilor a fost de 2.018 persoane, mai mic cu 1.764 de victime.
În acest sens, poliţiştii au explicat faptul că scăderea numărului de morţi se datorează, în mare parte, de creşterea nivelului de siguranţă oferit, prin construcţie, de autovehicule, odată cu modernizarea acestora. Studiul demonstrează că dinamica accidentelor rutiere se schimbă şi în funcţie de situaţia economică a ţării.
Astfel, în perioada 1990 – 2003, numărul accidentelor rutiere a scăzut de la 9.700 până la 6.689, adică a înregistrat o scădere de 31 la sută.
Mai mult pe Economica.net
Un studiu realizat de Institutul pentru Prevenirea Criminalităţii relevă faptul că numărul accidentelor de circulaţie din România se schimbă în funcţie de situaţia economică a ţării, cel actual, din plină criză economică, indicând peste 9.000 de accidente, la fel ca la începutul anilor ’90.
Potrivit acestui studiu, în 1990, când numărul maşinilor din România era de maxim două milioane, la nivel naţional au fost înregistrate 9.700 de accidente rutiere, care s-au soldat cu moartea a 3.782 de persoane.
După 21 de ani, când cifra automobilelor înmatriculate la nivel naţional a atins cifra de 5,5 milioane,