Conflictul dintre Israel şi palestinieni în Fâşia Gaza reprezintă o experienţă inedită pentru jurnalişti. Din punct de vedere al presei, o asemenea acoperire “din teren” a evenimentelor este mult diferită în comparaţie cu ceea ce se întâmpla cu câţiva ani în urmă. Corespondentul postului american NBC News în zonă relatează că vorbim despre “o dinamică complet diferită” faţă de ceea ce se petrecea la conflictul major anterior din Gaza, în anul 2008. Iar această dinamică diferită este generată, în opinia celor prezenţi la faţa locului, de accesul neîngrădit al jurnaliştilor în zona de conflict, dar mai ales “exploziei” de informaţii generată de utilizarea pe scară largă a “social media”. Mii de simpli cetăţeni din Gaza, dar şi din Israel, îşi încarcă propriile informaţii, fotografii, dar şi conţinut video pe Facebook, Twitter, Reddit sau Google+. De asemenea, jurnaliştii transmit în “real time” informaţii despre loviturile aeriene, 24 de ore din 24, pe Twitter.
De exemplu, luni, un proiectil israelian a lovit un centru media din Gaza City, eveniment acoperit în premieră pe Twitter. Primul care transmis a fost şeful biroului BBC din Orientul Mijlociu, Paul Danahar. La câteva minute, l-a urmat corespondentul NBC News Richard Engel, care a postat pe Twitter o fotografie a clădirii bombardate, menţionând că aceasta găzduia postul de televiziune Hamas TV şi alte birouri. La rândul său, corespondentul CNN Arwa Damon a postat că o persoană a fost ucisă în acel raid aerian şi alte cinci au fost rănite. Culmea, prima reacţie oficială a venit tot pe… Twitter! Purtătorul de cuvânt al forţelor armate israeliene (IDF), care a fost foarte activ pe reţelele sociale încă de la începutul conflictului, a confirmat lovitura aeriană şi a justificat-o: “IDF a ţintit cadre operative ale Jihadului Islamic palestinian, care se ascundeau într-un centru media din Gaza”. Imediat, ofici