Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, înainte de cea de-a doua ediție autohtonă a Black Friday (ziua celor mai mari reduceri), 4,1 milioane de români auziseră de acest eveniment de shopping și așteptau să vadă care vor fi ofertele retailerilor în acest an. Dintre aceștia, 59,3% și-au manifestat interesul de a cumpăra.
La prima ediție a zilei cu cele mai mari reduceri din an, adusă anul trecut în România de eMAG și Flanco, circa 2 milioane de români au vânat ofertele retailerilor online și offline. Anul acesta interesul publicului față de această zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de români vor urmări pe 23 noiembrie promoțiile retailerilor. Dintre aceștia și-au manifestat intenția de cumpărare 59,3%, adică 2,43 milioane de români.
Studiul - realizat pe un eșantion de 2.000 de respondenți, reprezentativ pentru populația României din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani - a arătat că 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizați cu acest eveniment de shopping și așteaptă să vadă care vor fi ofertele în acest an. Eroarea de eșantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut în Statele Unite 226 de milioane de oameni au vânat reducerile de Black Friday, adică mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.
"Dintre toți cei care și-au manifestat intenția de a cumpăra de Black Friday, 28,9% au spus că vor să cumpere ceva de la eMAG", a declarat Radu Apostolescu, Vicepreședinte și Director de Dezvoltare eMAG. "Ne așteptăm ca încă din primele ore să avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe întreaga zi să primim până la 2 milioane de vizite." Pentru a face față avalanșei de trafic compania a investit în ultimele luni peste 200.000 EUR în infrastructura IT și a modificat procedura de comandă pentru produsele din promoțiile de Black Friday.
„Dacă ar fi comparăm cu ma