Comisia Europeana a prezentat o noua strategie de reorganizare a invatamantului, obiectivul principal fiind consolidarea "rezultatelor invatarii". In prezent, rata somajului in randul tinerilor este de 23% la nivelul Uniunii Europene, insa exista peste 2 milioane de locuri de munca vacante care nu pot fi ocupate. In acest context, Europa are nevoie de o reorganizare radicala a modului in care sistemele de invatamant si formare contribuie la dezvoltarea competentelor necesare pe piata muncii, informeaza executivul european.
Noua strategie de reorganizare a invatamantului pune accent pe cunostintele si competentele pe care elevii le dobandesc in scoala. Documentul publicat pe site-ul executivului european arata ca "simplul fapt de a fi participat la procesul educational nu mai este suficient. In plus, mai trebuie imbunatatite considerabil si cunostintele elementare in materie de citit, scris si socotit si trebuie dezvoltate sau consolidate competentele antreprenoriale si spiritul de initiativa".
Descarca de aici Strategia Reorganizarea Invatamantului
Strategia propune intensificarea folosirii tehnologiei informatiei si a comunicatiilor (TIC), formarea periodica a profesorilor, consolidarea legaturilor dintre scoala si angajatori, apropierea intreprinderile de sala de clasa si intensificarea activitatilor de invatare intr-un mediu profesional. Ministrii educatiei din UE sunt incurajati sa-si intensifice cooperarea in acest domeniu la nivel national si european. Printre punctele cuprinse in Strategie se numara si introducerea unui nou criteriu de referinta pentru invatarea limbilor straine, precum si dezvoltarea educatiei antreprenoriale.
Reorganizarea invatamantului, pe scurt:
Dezvoltarea competentelor transversale (de natura transdisciplinara) si a celor elementare la toate nivelurile. Acest lucru este valabil mai ales