Angajaţii companiilor care vor să înceapă sau să îşi extindă activitatea în Japonia sau în Coreea de Sud pot participa la programe de formare în cele două ţări pentru manageri, programul fiind finanţat de către Uniunea Europeană.
Selecţia candidaţilor pentru ciclul din 2012 al Programului de formare a managerilor (ETP) s-a terminat, însă au început înscrierile pentru ciclul din 2013 al acestui program de sprijin pentru întreprinderi şi de formare a managerilor. "Dată fiind strategia comercială ambiţioasă pe care UE a adoptat-o în relaţiile cu Japonia şi Coreea, întreprinderile europene ar trebui să se gândească serios la potenţialul de export pe care îl oferă aceste pieţe", subliniază Ioana Vădan, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanţă şi coordonator al acestui proiect. Aceasta a adăugat faptul că "programul de formare a managerilor ajută companiile europene să-şi elaboreze planurile de afaceri şi să îşi orienteze o parte din resurse către pieţele japoneze şi coreene".
ETP oferă companiilor europene şi managerilor acestora şansa de a-şi ameliora cunoştinţele cu privire la practicile comerciale, cultura şi limba japoneză şi coreeană şi de a se integra în reţele care să le permită să pătrundă pe aceste pieţe asiatice, menţinând totodată costurile la un nivel cât mai mic. În acest scop, UE finanţează integral cursul de formare, oferindu-i fiecărui participant o bursă în valoare de 26.400 de euro pe an, în cazul Japoniei, şi de 24.000 de euro pe an, în cazul Coreei. Companiile implicate sunt, de asemenea, încurajate să contribuie la cheltuielile de întreţinere ale personalului care participă la curs.
"Datorită ETP, peste 1.000 de manageri şi 800 de companii europene au reuşit să se impună în Japonia şi Coreea, depăşind cu succes barierele lingvistice şi culturale", arată Ioana Vădan. "Un sondaj realizat în rândul participanţilor la program a