O companie italiană a lansat un model care va aduna date despre clienţi
Adrian Ungureanu
Mai multe firme de retail vestimentar, printre care şi grupul Benetton, au început să introducă în magazine manechine echipate cu tehnologia utilizată pe aeroporturi pentru a identifica răufăcători, în încercarea de a aduna date despre comportamentul clienţilor, asemenea retailerilor online.
Producătorul italian de manechine Almax a inventat manechinul EyeSee, care costă 4.000 de euro şi nu arată cu nimic diferit faţă de unul obişnuit, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.
EyeSee are însă ascunsă într-unul dintre ochi o cameră video cu software de recunoaştere facială, care face estimări despre vârsta, sexul şi rasa celor care trec prin faţa vitrinei. Pe baza informaţiilor astfel adunate, multe magazine şi-au modificat deja exponatele din vitrine, amenajarea şi promoţiile pentru a atrage interesul a cât mai mulţi potenţiali clienţi.
Unele magazine au cerut companiei să modifice software-ul EyeSee pentru a putea face deosebirea între angajaţi şi clienţi, astfel încât să nu denatureze informaţiile adunate.
O companie italiană a lansat un model care va aduna date despre clienţi
Adrian Ungureanu
Mai multe firme de retail vestimentar, printre care şi grupul Benetton, au început să introducă în magazine manechine echipate cu tehnologia utilizată pe aeroporturi pentru a identifica răufăcători, în încercarea de a aduna date despre comportamentul clienţilor, asemenea retailerilor online.
Producătorul italian de manechine Almax a inventat manechinul EyeSee, care costă 4.000 de euro şi nu arată cu nimic diferit faţă de unul obişnuit, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.
EyeSee are însă ascunsă într-unul dintre ochi o cameră video cu software de recunoaştere facială, care face estimări despre vârsta, sexul şi rasa celor ca