A ajuns în România odată cu frigul şi dă aceeaşi senzaţie de amorţeală: campania electorală de la parlamentare e un exerciţiu democratic formal şi plicticos. Nici măcar insultele nu dinamizează, deocamdată, lucrurile. Cum se spune, jocurile sînt făcute.
Dacă e să începem cu deznodămîntul, mai toată lumea anticipează o victorie a USL, sub sau peste 50%. Jocurile sînt făcute, se spune, dar ce înseamnă acest clişeu în situaţia de faţă? Că, de fapt, nimeni nu are resurse de strategie şi discurs: USL pentru a-şi securiza o guvernare majoritară, iar ARD, pentru a reveni din groapa în care a căzut din diferite motive. De fapt, campania se petrece în sens propriu şi mai ales figurat la numai cîteva grade peste zero pentru că blocurile politice dominante nu au ce vinde electoratului, intelectual vorbind.
Afişele şi bannerele electorale au început şi ele să fie atîrnate de stîlpi cu întîrziere. USL-ul pare că a pornit din acest punct de vedere mai devreme decît ARD-ul, deşi la vreo săptămînă de la începutul campaniei au început să apară pe stîlpi şi candidaţii acestuia.
DE ACELASI AUTOR Ministrele şi pompa Brandul Moş Crăciun Probleme de imagine - Antonescu, Băsescu, Diaconescu, Ponta Patria ca baby sitter, de 1 Decembrie Zăpăcitoare şi deranjantă este asemănarea dintre culorile celor două alianţe. USL a combinat roşul PSD cu albastrul din paleta PNL, în timp ce ARD, fără vreun motiv evident, a folosit un constrast de culoare foarte apropiat, dar în care roşul e un roz-fuchsia apropiat de ceea ce Pantone a decretat drept culoarea anului în 2011, aşa-numitul Honeysuckle. Faptul că în 2012 se luptă două varietăţi de roşu-albastru spune ceva în plus despre absenţa proiectelor la aceste alegeri, mai ales că asocierea respectivă este folosită asemănător pe afişele celor două alianţe, cu relativă economie, pe un fond alb.
Dacă e musai să dăm şi o notă bună