Circa 4,1 milioane de romani au auzit de campania de reduceri Black Friday si asteapta ofertele retailerilor, iar dintre acestia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesati sa faca achizitii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus. Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, si a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada ofertele. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.
"Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday 2012, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG. Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site , iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite", a declarat intr-un comunicat Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de dezvoltare eMAG.
Pentru a face fata traficului ridicat, compania a investit in ultimele luni peste 200.000 euro in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de Black Friday. Astfel, toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa.
Conceptul Black Friday , preluat de pe piata americana, marcheaza intrarea in sezonul de cumparaturi de iarna prin acordarea de reduceri semnificative de preturi, pentru o zi.
Printre companiile din Romania care au anuntat reduceri pentru vineri se numara companii de telecomunicatii si retaileri de electrocasnice si electronice . De asemenea, s-au anuntat reduceri la obiecte de lux, dar si la cosmetice ori haine. Conceptul a fost preluat si de cateva firme din domeniile turism si imobiliare. Circa 4,1 milioane de romani au auzit de campania de reduceri Black Friday si asteapta ofertele retaile